A webshopunk az indítását követően a Google találati listájában igencsak hátulról kezdi az életét. Gondoljunk csak bele, újak vagyunk a piacon és közben azt szeretnénk állítani magunkról, hogy a mi termékeink vagy szolgáltatásaink a legjobbak az adott témakörben. Az internet „népe”, ha valamire szüksége van, a Google keresőhöz fordul először, ez szinte ma már megkerülhetetlen. Ebből az következik, hogy a webáruházunk akkor fog jól teljesíteni, ha a Google úgy gondolja, hogy az általunk kínált termék vagy szolgáltatás a leginkább megfelelő az aktuális keresési feltételeknek.
Ezt úgy tudjuk elérni, hogy a webshopunkat induláskor alaposan felkészítjük, majd folyamatosan frissítjük, fejlesztjük, csinosítjuk, bővítjük. A Google érzékeli és rögzíti, hogy egy webshopot mennyien látogatnak, mennyi időt töltenek az oldalon az egyes látogatók, vásárolnak és azt milyen összegben teszik. Ez egy önmagát tápláló folyamat, ami az idő múlásával egyre több látogatót és vásárlót fog eredményezni.
A termékeink vagy a szolgáltatásaink folyamatosan változnak. A webshopunkat is ennek megfelelően folyamatosan változtatni, frissíteni kell, mert ez biztosítja webshopunk naprakészségét, amit a látogatóink és a Google is nagyra értékel. Ez nagyon sok munka, és valószínű, hogy a webshop tulajdonosának a vállalkozás vezetése mellet ezekre már nem marad elegendő ideje.